5 Şubat 2008 Salı

Altın Örümceğe Açık Mektup



Gerçi mektubu kapalı olarak Altın Örümcek yetkilelerinede ilettim. Ama düşündükçe biraz üzüldüm biraz sinirlendim ve konuyu kapatmak içinde birde buradan açık bir mektup halinde yayınlamak istedim. Sistemimden çıkmalı çünkü! :D
Not: Bahsettiğim, bu blog değil. :D

Merhaba -
Altın Örümcek yarışmasına henüz bir yaşına yeni girecek olan sitemi soktum. Malesef sitem derecelendirmeye giremedi. Değerlendirme kriterlerine göre sonuçta hak ettiği dereceyi aldığını sanıyorum. Ancak finalistleri biraz daha incelediğimde doğrusu biraz kafam karıştı ve yapıcı bir eleştiri yapmak istedim.

Moda kategorisinde yarıştırdığım sayfam yaklaşık 27 site ile yarıştı. Bu 27 siteden sadece 8 site moda alanı ile ilgili, ürün satışı/tanıtımı yapmayan, MODA İÇERİKLİ sitelerdi. Ve benim temsil ettiğim sayfayı geçelim, diğer moda içerikli 7 sitenin hiçbiri Moda bölümünde finalist olamadı.

Kategori tanımlamalarınızda "Perakendecilik ve Mağazacılık" için
"Moda, kıyafet, güzellik ürünleri, kozmetik, parfüm, cilt bakım
ürünleri....örnek olarak gösterilebilir"
diye açıklama yapılmışken "Moda" kategori tanımlanmasında aynı şekilde

" Moda ile ilgili satış yapan, bilgi ya da haber içeren ve modacıların
tanıtımını yapan siteler bu kategoriye dahildi."
diye bir açıklama yapılmış. Bundan dolayı Moda kategorisiyle Perakendecilik kategorisi örtüşüyor ve finalistlerin hepsi Perakendecilik kategorisine uyduğu gibi Moda kategorisinede uyuyor. Moda içerikli ve satış dışı amacı olan sitelere bu yüzden haksızlık yapıldığını düşünüyorum. Moda bilgi paylaşımı yapan siteler nereye ait? Finalistlerden kaçı kendi ürünleri dışında genel moda ile ilgili bilgi ya da haber içeriyor?

Google gibi destekçisi olan ve site içeriğinin üçüncü derecede önemli bir kriter olduğu bu yarışmada böyle bir örtüşmeden haksızlık doğduğuna inanıyorum. Umarım önümüzdeki seneler bu kategori tanımlamalarınızda iyileştirme görebiliriz.

Saygılarımla

ohh...

Hiç yorum yok: