19 Mayıs 2007 Cumartesi

Sehpa Kitapları

Amerikan ailelerinin oturma odalarının ortasında bulunan sehpalar ya da İngilizce deyimiyle "kahve masası" aslında çok farklı bir kültürdür. Bu sehpaların üzerine belli bir konuyla ilgili kitaplar dizilir. Gelen misafirler sohbet arasında bu kitapları karıştırır. Bulunduğu evin sahibinin belki bilmediği hobisinden ya da ilgilendiği bir konudan kendisi de böylece nasiplenir. Bu kitaplar motorsiklet, fotoğrafçılık, Çili´nin egzotik sokakları gibi değişik ve ilginç konuları içerir. Bir kaç sene sonra yeni bir konu tekrar sehpanın üzerinde sergilenir.
Bu güzel ve değişik kültürü küçüklüğümden beri gerçekleştirmek istedim. Uzun seneler boyunca hobisi olmayan ben acaba benim konum ne olsa diye kara kara düşünmüşümdür. Ve sonunda olmayan evimin ve olmayan sehpamın üzerine "makyaj" konulu kitaplar almaya karar vermiştim. Bugün bu kitapların 3.sünü alınca herkesle paylaşmak istedim. Kahveye beklerim....


Kevyn Aucoin - Making Faces & Face Forward
Juliet Cohen - Vogue Makeup
Not: Söylemeden edemiyeceğim diğer hayalimse olmayan evimin olmayan duvarına boylu boyunca ufaklı irili Semazen portre ve çizimleri asmaktır.

Hiç yorum yok: